5 Aralık 2010 Pazar

FACEBOOK ÜYE SAYILARI – AĞUSTOS 2010

Facebook kurucusu Mark Zuckerberg geçtiğimiz ay Facebook’un resmi blogunda yayımladığı bir yazı ile popüler sosyal paylaşım sitesinin 500 milyon kullanıcı tarafından aktif olarak kullanıldığını açıklamıştı. Bugüne kadar hiçbir sosyal paylaşım sitesinin bu ölçüde bir kullanıcıya erişememesi bir yana açıklanan kullanıcı sayısının aktif olarak Facebook’u kullanan üyelere ilişkin olması Facebook için ayrı bir başarı.  Facebook üye sayısını hız kesmeden artırmaya devam ederken bazı yurtdışı bloglarda Facebook’un büyümesinin aynı hızla devam edemeyeceği, Facebook üye potansiyelinin bazı ülkeler için sınıra dayandığı  ve doygunluğa ulaştığı yönünde görüşler de paylaşılmaya başlandı. Türkiye de Facebook üye sayısının sınıra dayandığı ve doygunluğa ulaştığı ülkelerden biri haline gelmekte.
Aşağıda Facebook’ta en çok üyesi bulunan ilk 25 ülkeye ilişkin en güncel (20 Ağustos 2010 tarihli) istatistikler yer alıyor. Facebook üye sayısında Amerika yaklaşık 133 milyon üye sayısı ile ilk sırada yer alırken, Amerika’yı yaklaşık 28 milyon üye sayısı ile İngiltere takip ediyor. Daha önce birçok yurtiçi ve yurtdışı blogda yer aldığı gibi Türkiye halen Facebook’da en çok üyesi olan 4 üncü ülke konumunda. Yakın zamana kadar bu sıralamada 3 üncü sırada iken Endonezya tarafından bir alt basamağa itilmiş durumdayız.
Türkiye’nin Facebook’daki üye sayısı 20 Ağustos 2010 itibarıyla tam olarak 23.516.140 kişi. Facebook reklamlarinin hedef kitle secme araci Turkiye’den olan kullanicilari yas gruplari ve cinsiyetlerine gore ayrimladigimizda sonuclari yaklasik 116.380 kisi farkla 23.632.520 kisi olarak raporlasa da, Turk uyelerin yas grubu ve cinsiyet dagilimi hakkinda bilgi edinmemizi sagliyor. Buna gore Facebook’ta, Turkiye’den %32,82 orani ile en cok 18 ve 24 yas arasindaki kullanicilar bulunurken, Turkiye’den olan kullanicilarin %36′sinin kadin, %64′unun erkek oldugunu goruyoruz. Dagilimda ozellikle 45 yas ve ustu kullanicilarin %5,35 orani ile en az uyesi bulunan yas grubu oldugunu goruyoruz.
Asagidaki tabloda da Facebook uye sayilarinin ilk 25 ulke itibariyla 1 Temmuz tarihleri itibariyla son 3 yillik karsilastirmali istatistikleri ve buyume oranlari veriliyor. Turkiye’nin Facebook’daki uye sayisi son 2 yilda %551, son 1 yillik donemde %82 artis gostermis durumda. Listenin 3 uncu sirasinda yer alan Endonezya’nin uye sayisinda ise ayni donemlerde sirasiyla %12.254 ve %299 gibi rekor buyume oranlari goruluyor. Facebook’un ilk 25 ulke itibariyla uye sayilarinin dagilimina ve buyume oranlarina bakildiginda ise populer sosyal paylasim sitesinin listenin alt siralarinda yer alan Hindistan, Brezilya ve Arjantin gibi sosyal paylasim sitesi Orkut’un hakim oldugu yogun nufuslu ulkelerde buyume icin hala oldukca buyuk bir potansiyelinin bulundugu, listenin ust siralarinda yer alan Turkiye ve Endonezya gibi ulkelerde ise Facebook penetrasyonun %80′in uzerine cikarak ilgili ulkelerin internet kullanici sayisi sinirina yaklasmakta oldugu goruluyor. Ornegin Turkiye icin Facebook kullanici sayisinin onumuzdeki 1 yillik donemin sonunda 27 – 28 milyon gibi bir seviyeye gelmesi beklenebilecek olsa da bu rakamlarin uzerindeki bir buyumenin ulkemizde toplam internet kullanicisi sayisindaki artisa bagli oldugunu iddia etmek yanlis olmaz.























Peki Facebook’daki Türk üyelerin ne kadarı aylık bazda aktif? Bu sorunun cevabı da Pingdom isimli şirketin Google Ad Planner verilerini kullanarak Ağustos 2010 ayı için yaptığı çalışmadan geliyor. Google Ad Planner verileri Facebook.com adresinin aylik ziyaretci sayisinin toplamda 550 milyon oldugunu raporluyor. Bu rakam Facebook’un aktif kullanici sayisi olan 500 milyon seviyesinin %10 uzerinde. Ancak, Facebook.com adresinin tum ziyaretcilerinin bir Facebook adresine ihtiyaci olmadigi ve arama motorlari uzerinde sahis isimleri ile yapilan aramalarda ilk ulasilan sonuclarin varsa ilgili sahislarin Facebook profillerine ait oldugu goz onune alindiginda Facebook.com adresine arama motorlari uzerinden gelen trafigin ziyaretci sayisini artirmis olabilecegi akla geliyor. ComScore’un Mayis 2010 tarihli bir raporunda da Facebook.com adresinin Amerika’da aylik tekil ziyaretci sayisinin 130 milyon olarak verilmesi ve bu rakamin asagidaki grafikte yer alan veri ile tutarli olmasi da Facebook.com adresinin ziyaretci sayisi icin Google Ad Planner verilerine guvenebilecegimizi gosteriyor.
Yukaridaki ziyaretci sayisi verilerine baktigimizda Facebook’ta yaklasik 23,5 milyon uye sayisi ile 4 uncu sirada yer alan Turkiye’nin, Facebook.com adresine ziyaret sayisi bakimindan ise aylik 16 milyon ziyaretci sayisi ile 9 uncu sirada kaldigi goruluyor. Bu da bize Facebook’taki Turkiye kaynakli uye profillerinin yaklasik ucte birinin aylik bazda aktif olmadigini gosteriyor. Bu aktivite orani da Facebook’un, Turkiye’de uye sayisinin sinirina yaklasmasi ile birlikte genel olarak internette aktif olmayan kullanicilarin (ornegin ust yas gruplarindaki kullanicilar) siteye katilmaya basladigini ve bunun da Turkiye icin aktivite oranlarini dusurdugunu gosteriyor olabilir.
YARARLANILAN KAYNAKLAR:
Facebook, Advertising, 20/08/2010.
Royal Pingdom Blog, The Top Countries on Facebook (Chart), 12/08/2010.
The Facebook Blog, 500 Million Stories, Mark Zuckerberg, 21/07/2010.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder