24 Kasım 2010 Çarşamba

Dosya Dolabım...

bu dünyaya geldiğimiz günden beri ne çok dosyamız oluyor hiç farkettiğiniz oldu mu? sonuncusunu ben bugün öğleden sonra aldım...

doğarsınız doğum belgelerinizin saklı olduğu dosyanız olur, mahalle kayıt dosyanız, nüfus dairesi kayıt dosyalarınız, polis kayıtları derken okula başlarsınız okulda da bir dosya açarlar sizinle birlikte seyahat edecek, sınav evraklarınız için ayrıca dosyalar, okul biter ayrıca dosyalar, bir de işe başlarsınız özlük dosyası, disiplin dosyaları, mahkeme tutanak dosyaları bilmem en derken bakın daha şimdiden ne çok dosyanız var...

dosyalar artık benim farklı kişiliklerdeki hallerimle sanki yeniden tanışmam gibi oldular... her tanıştığım dosyama karşı o günleri hatırlayan sorgulayan ve onu yakından tanımaya çalışan biri gibi bakıyorum... bugün ise en disiplinli ve en sert dosyamla tanıştık... kendisi askerlik dosyam... Dosya No: 1986/ bilmem kaç Kütük: surası, düzenlenen yer: burası gibi sert ifadelerle kaşları çatık, pembemsi kalın içinde bir sürü belge bulunduran bir dosya... pembe membe dedim de bozulmasın şimdi.. hani öyle sert pembelerden ben o renge (pantone kataloğu dahil) janjanlı bir ad bulamadığımdan ruhsuz pembe diyorum. insanın içini sıkan cinsten...

gerçi dosyanın da bir kabahati yok. bulunduğu mekan bir de içinde emredici niteliği o kadar kati bilgiler garibim o ne yapsın. benim gibi korkmuş, kasmış kendisini, kapağı bile açılırken yırtılacak sanki koca karton şey...

ohooo gerçi bu ne ki insanların nice önemli hayat memat meselesi olan davalarının dosyaları var ki ben onlara dosyaların ağababası diyorum. Ergenekondan ya da bilmem ne davasında En ağır cezada yargılanan insanların dosyaları var ki masada "beheey ben burdayım, paşalar gibi" diye haykırıyorlar. onlara bakınca benim masum mütevazi ama kendi çapında çok da korkutucu olan dosyam açıkçası bana şirin bile gözüküyor:)

bakalım daha ne dosyalarımız olacak? onu bunu bilmem de son bir ayım kaldı hakkaten gidiyor muyum neyim askere? Kalın sağlıcakla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder